Vinkit & artikkelit

Sivun sisältö ja pikalinkit

Aikuisen unentarve on yleensä 7-9 tuntia/vrk. Toisille kuitenkin nukahtaminen voi olla vaikeaa, toisilla uni on rauhatonta ja toisilla aikaerorasitus voi haitata unensaantia. Tästä osiosta löydät tietoa näistä aihealueista.

Nukahtaminen

3.8.2022

Nukkumaan pitäisi päästä, mutta unen saannissa kestää… Tuttua? Lue 7 vinkkiä, mitä itse voit tehdä, jotta nukahtaminen olisi helpompaa!

Lue lisää
21.9.2022

Lue lisää
16.2.2021

Omaa elimistöään voi kouluttaa rauhoittumaan silloin, kun nukahtamisen aika lähestyy. Kotikonstit auttavat pitkälle, mutta jos ne eivät auta nukahtamaan, voit kokeilla melatoniinia. Katso videolta vinkit nukahtamiseen!

Lue lisää
10.9.2015

Paljon on tehtävissä, jos haluaa helpottaa unen kiinni saamista lempein keinoin. Hyvän unihygienian ohella melatoniinista voi olla apua nukahtamisajan lyhentämisessä.

Lue lisää
27.4.2018

Valon määrän lisääntyminen ja kellojen kääntäminen aiheuttavat monille ihmisille nukahtamisvaikeuksia.

Lue lisää

Hyvä uni

Aikaerorasitus