Tutkimus kuluttajien luottamuksesta terveysalan tuotemerkkeihin: Suomi luottaa Buranaan

Orionin Burana on luotetuin särkylääkemerkki Suomessa. Toiseksi eniten suomalainen kuluttaja luottaa GlaxoSmithKlinen tuotemerkkiin Panadoliin ja kolmanneksi eniten Bayer-yhtiön Aspiriniin. Asia käy ilmi Valittujen Palojen vuosittaisesta Luotetuin Merkki –tutkimuksesta.

Kysely on osa Reader’s Digestin kansainvälistä Luotetuin Merkki –tutkimusta (European Trusted Brands), joka toteutettiin yhdessä brittiläisen Wyman Dillon –tutkimuslaitoksen kanssa viime vuodenvaihteessa useissa Euroopan maissa. Terveysalan tuotemerkkejä koskeviin avoimiin kysymyksiin vastasi Suomessa noin 1000 henkilöä. Tulokset painotettiin iän ja sukupuolen mukaan aikuisväestöä vastaavaksi. Tutkimuksen virhemarginaali on enintään 3,2 prosenttiyksikköä.