Ihminen nukkuu noin kolmanneksen elämästään. Lue lisää, miksi uni on hyvinvoinnille tärkeää ja mitä voi kotikonstein tehdä, jos uni ei tule.
2.4.2019

Kun vuorotyö ja aikaerorasitus yhdistyvät, uniongelmat ovat tavallistakin yleisempiä. Terveelliset, säännölliset elämäntavat auttavat nukkumaan paremmin.

Lue lisää
27.4.2018

Valon määrän lisääntyminen ja kellojen kääntäminen aiheuttavat monille ihmisille univaikeuksia.

Lue lisää
17.5.2016

Unen aikana aivoista poistuu kuona-aineita, joita sinne valveilla ollessa kertyy. Siinä yksi syy, miksi laadukas ja riittävä uni on hyvinvoinnille tärkeää.

Lue lisää
10.9.2015

Paljon on tehtävissä, jos haluaa helpottaa unen kiinni saamista lempein keinoin. Hyvän unihygienian ohella melatoniinista voi olla apua nukahtamisajan lyhentämisessä.

Lue lisää
18.5.2015

Uni on terveydelle yhtä tärkeää kuin ravinto ja liikunta, muistuttaa tutkimusprofessori Timo Partonen. Voimme omilla valinnoillamme parantaa hyvän unen mahdollisuutta.

Lue lisää
28.5.2014

Unettomuudesta kärsii vuoden aikana jopa joka kolmas aikuinen. Voit löytää unen huoltoon avun näistä askeleista, mutta jos ongelma alkaa vaivata, kannattaa hakeutua lääkäriin.

Lue lisää