Ihminen nukkuu noin kolmanneksen elämästään. Lue lisää, miksi uni on hyvinvoinnille tärkeää ja mitä voi kotikonstein tehdä, jos uni ei tule.
27.4.2018

Valon määrän lisääntyminen ja kellojen kääntäminen aiheuttavat monille ihmisille univaikeuksia.

Lue lisää
29.5.2017

Pitkittynyt unettomuus tulee hoitaa. Jos väsymys alkaa haitata toimintaa päiväsaikaan, on syytä hakeutua lääkäriin.

Lue lisää
2.5.2017

Laadukas uni on riittävää ja virkistävää, mutta nykypäivänä kumpikin aiheuttaa haasteita.

Lue lisää
26.5.2016

Unen aikana aivoista poistuu kuona-aineita, joita sinne valveilla ollessa kertyy. Siinä yksi syy, miksi laadukas ja riittävä uni on hyvinvoinnille tärkeää.

Lue lisää
26.11.2015

Paljon on tehtävissä, jos haluaa helpottaa unen kiinni saamista lempein keinoin. Hyvän unihygienian ohella melatoniinista voi olla apua nukahtamisajan lyhentämisessä.

Lue lisää
12.6.2015

Uni on terveydelle yhtä tärkeää kuin ravinto ja liikunta, muistuttaa tutkimusprofessori Timo Partonen. Voimme omilla valinnoillamme parantaa hyvän unen mahdollisuutta.

Lue lisää
18.6.2014

Jos unihäiriö jatkuu viikkoja, on syytä hakea apua. Jo sitä ennen on hyvä miettiä omia nukkumistapoja.

Lue lisää
24.3.2017

Unettomuudesta kärsii vuoden aikana jopa joka kolmas aikuinen. Voit löytää unen huoltoon avun näistä askeleista, mutta jos ongelma alkaa vaivata, kannattaa hakeutua lääkäriin.

Lue lisää