Sinivalkoinen jalanjälki apteekeissa

Apteekeissa kampanjoidaan nyt suomalaisen työn puolesta. Orion on mukana Sinivalkoinen jalanjälki -yhteiskampanjassa, joka kannustaa valitsemaan suomalaisia tuotteita.

Sinivalkoinen jalanjälki on Suomalaisen Työn Liiton ja suomalaisten yritysten yhteiskampanja, joka laajenee nyt entistä useammille toimialoille. Vuonna 2014 aloitettu kampanjointi on aiemmin näkynyt muun muassa K-ryhmän myymälöissä.

Suomalaisen Työn Liiton julkaisemat laskelmat osoittavat, että jos jokainen suomalainen ostaisi joka kuukausi 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita tai palveluja, saisimme maahan 10 000 vuosityöpaikkaa lisää. Kampanjan sanoma on erityisen tärkeä nyt kun työpaikkojen määrä vähenee jatkuvasti.

Suomalaisena lääkeyrityksenä Orionille on luontevaa kampanjoida suomalaisen työn puolesta, sillä pääosa tutkimustoiminnasta sekä kaikki omat tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Orionilla on 3400 työntekijää, joista yli 2700 työskentelee Suomessa.