Kipulääke Burana valittiin vuoden 2012 hyvinvointibrändiksi

Suomalaiset valitsivat kipulääke Buranan vuoden 2012 hyvinvointibrändiksi hyvinvointimedia Terve.fi:n tekemässä kyselytutkimuksessa.  Miten Suomi voi? – Kansallinen hyvinvointibarometri 2012 -kyselytutkimuksessa selvitettiin suomalaisten hyvinvointia ja suhtautumista hyvinvointiin.  Kysely toteutettiin kesä-heinäkuun aikana useissa verkkomedioissa, ja siihen vastasi kaikkiaan 7319 suomalaista. Heistä naisia oli 79% ja miehiä 21%.

Hyvinvointibarometrissa kartoitettiin myös parhaimmat hyvinvoinnin brändit. Toiseksi suosituimmaksi hyvinvointibrändiksi nousi ihonhoito- ja kosmetiikkamerkki Lumene. Pronssipaikalle ylsi viljatuotteistaan tuttu Elovena.

Yliopiston Apteekki hyvinvoinnin palvelubrändien ykkönen

Hyvinvointibarometrissa listattiin hyvinvointituotteiden lisäksi myös hyvinvoinnin palvelubrändit. Niissä ykköseksi ylsi Yliopiston Apteekki ja kakkoseksi nousi Intersport. Kolmannen sijan saavutti Terveystalo ja neljänneksi sijoittui Aurinkomatkat. Listalla kärkisijoille nousivat myös julkiset hyvinvointipalvelut kuten uimahallit.

Hyvinvointibarometri toteutettiin nyt kolmatta kertaa. Hyvinvointibarometrin avulla on tarkasteltu suomalaisten hyvinvointia ja terveyttä vuodesta 2010 lähtien.