Buranalle kolmas sija Kansallisessa Hyvinvointibarometri 2011 -kyselyssä

Kansallinen Hyvinvointibarometri 2011 -kyselytutkimus toteutettiin huhtikuun aikana useissa verkkomedioissa, ja siihen vastasi kaikkiaan 6670 suomalaista, joista naisia oli 5332 ja miehiä 1262. Ensimmäiseksi hyvinvoinnin tuotebrändiksi ylsi Elovena, toiseksi Lumene ja kolmanneksi Burana. Parhaaksi hyvinvoinnin palvelubrändiksi rankattiin Yliopiston Apteekki, toiseksi Terveystalo ja kolmanneksi Mehiläinen.

Suomalaisten hyvinvoinnin tasoa on perinteisesti tutkittu fyysisen hyvinvoinnin näkökulmasta. Viime aikoinan myös henkiseen hyvinvointiin liittyvät ns. onnellisuustutkimukset ovat yleistyneet. Kansallinen hyvinvointibarometri tuo hyvinvoinnin selvityksiin laajemman asenteisiin, elämäntilanteisiin ja elämäntapoihin liittyvän näkökulman. Hyvinvointibarometrin toteutti Terve.fi -sivustot yhdessä tutkimusyhtiö 15/30 Research Oy:n kanssa. Tutkimus toteutettiin nyt toista kertaa.