Kahvakuulakoulu 2/4: leveä kyykky ja pystysoutu

Tarkista kahvakuulaohjaaja Elina Anttikosken muistilista ja souda keho vahvaksi!

 

 

  • Seiso hieman leveämmässä haarassa kuin etuheilautuksessa, käännä varpaita ulospäin polvien kanssa samaan linjaan.
  • Roikota kahvakuulaa kädet suorana jalkojen välissä ja kyykisty selkä suorana mahdollisimman alas, pakarat lähelle polvien tasoa.
  • Nouse reisien ja pakaroiden voimaa käyttäen ylös ja vedä samalla kyynärpäät edellä kahvakuula rinnan tasolle.
  • Laskeudu alas ja toista liike.
  • Toista 20 sekunnin ajan ja pidä sen jälkeen 30 sekunnin tauko. Toista sarja 2–3 kertaa. Pidempi aika tuo lisää tehoja treeniin.

 

 

Haaste: Tasapainoilu yhdellä jalalla

Nouse kyykystä pystysoudun kautta yhden jalan varaan, mutta varo kallistamasta vartaloa sivulle. Liike haastaa tehokkaasti tasapaino- ja tukilihaksia.

Elina Anttikosken vinkki:

”Vedä soutuliikkeen aikana kyynärpäät ylös, mutta pidä hartiat alhaalla.”

Aiemmin opittua:

Etuheilautus

Kahvakuulaohjaaja ja malli: ryhmäliikuntavastaava, Personal Trainer Elina Anttikoski.

Teksti: Maria Nokkonen
Kuvat: Susa Junnola